remembermydays

Alla inlägg under februari 2010

Av l berg - 28 februari 2010 22:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 28 februari 2010 22:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 28 februari 2010 21:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 25 februari 2010 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 23 februari 2010 09:49

idag var det barnpassning:(

filip e som vild!!!

vakna och käka gröt med kanel mmmm!

sen kolla min nya favoserie wampire diareis eller hur det nu stavas:P gillar det här nya grejset med play som man kan kolla på datorn:)

men iaf medans jag kollade på det kollade filip/cicci på carlalfred.

sen gjorde jag frukost till cicci (filip hade redan käkat) medans filip satte på xboxet och spelade legobatman.

sen satte jag igång med nåt dumt, baka. jag försökte göra chockladmousse men blev inte helt lyckat:/ och filip blev bara vildare och vildare. tillslut palla jag inte mer så jag ringde mamma och hon sa"fråga om han ska på fritis"så jag frågade och han ba"nääääääääää"

så sen det började han sköta sig:S måste vara hemskt på fritids:P

sen blev cicci hungrig igen och fick ris och köttbullar:)

sen blev filip hungrig och var helt hopplös med maten han ville inte ha korv med bröd och inte fiskpinnar med pommes och inte köttbullar med pommes och inte stekt ägg med klyftpotatis och inte omelett.

så tillslut hittade jag i fysen lite sprödbakad fisk och det ville han ha med pommes.

själv blandade jag ihop mig en  omelett bestående av 2 ägg en korv och lite champinjoner och så vatten till det,riktigt lyckat faktiskt:D

 


Sen åt vi chockladmoussen och efter det blev filip ännu mer vild:O måste vara nåt med "sockerkicken":S


senare ikväll blir det träning inomhus.



hoppas jag överlever dagen.......:S

Av l berg - 22 februari 2010 14:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 20 februari 2010 09:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 7 februari 2010 11:33

vill börja med 2 bra låtar:)





har precis vaknat och ska käka frukost snart, det blir nog en film till som vanligt.

vet inte om jag ska äta havregrynsgröt med skivad äpple,yogurt och musli elr bara vanlig grov macka med smör och skinnka,paprika och tomat.

undrar om kaffe är onyttigt????:S

sen efter frukost och filmen blir det nog lite plugg och annat viktigt:(

david copperfield boken och katalogen med olika högskoleutbildningar som jag fick av våran syv.

sen om jag är duktig ska jag ut och gå/sprina min egna lilla runda på typ 8 km ;D

sen får man väl ta dagen som den kommer :P har inget annat planerat :( man får väl se vad livet har att erbjuda idag,hoppas på noågot skoj för det kan jag allt behöva :/

fotbollsträning imorgon,:) men sen tid att träna:(vilket gör att man ofta skippar träningen pga kyla och att det blir försent när man ska ha skola dagen efter och man inte kommer till sängs förns 12 på natten:( inte heller bra om man vill bygga upp muskler. sen måste jag gå upp extra tidigt för att platta håret men när jag precis klippt mig tog det bara några minuter att platta nu tar det 10 min. funderat på att klippa det igen men jag vill ju ha långt och fint hår till sommarn sen kan jag klippa det typ i slutet av agusti.


melodifest. igår jessica till andra chansen och ola till globen :D

hans låt var gryyyyyyyyyymmmt bra men störde mig på två saker. Ett han sjung om natalie IGEN!!!!mycket irriterande att sjunga om sitt x konstant. två hans nya frisyr!!!!han ser ju för fan ut som wannebe balkanunge med sitt fula snagg på sidorna!!!!! sen var det ju meningen att håret skulle vara platt men det var några lockar här och där. Sen när han la handen i håret så reste det sigoch rätt som det var hade han tuppfisyr!!!:P

men som sagt var han hade en bra låt och var bättre än dem andra!


mitt midjemått ligger nu på 83 cm vilkket är 3cm för mycket. Bukfettet ska tydligen enligt undersökningar vara det farligaste fettet på kroppen eftesom det ökar risken för hjärt och kärlsjukdommar!!!

kvinnor ska ligga på 80 cm medans män ca 90 cm.

mitt mål är 75 det kommer att bli tufft men jag ska komma dit tills sommarn (juni.)

jag tycker själv att det borde räcka med allt jag gör för att bli av med magen!!!!

1) nyårslöftet inget godis,chips,glass (undantag på sommarn om man e på stranden och solar och sånt då hör ju gbglassen till men max 1/veckan:P),kakor+bullar (undantag hembakat men max 1/dag) nyttig mat sällan  vitt bröd som är bakat med bara vetemjöl,popcorn (undantag om man går på bio då kan man micropoppa:),läsk, alkohol(inte för att jag dricker mer än när jag festar),sluta små äta när jag är på hotellet i köket,drick mkt vatten.


(hade ett till nyårslöfte, det gammla vanliga omatt sluta bita på naglarna lyckats bra men funkar bara om man lackar dem med genomskinligt nagellackannars biter jag.något jag avskyr är att när man är på hotellet och lagar mat och får massa matrester under naglarna och sen blir dem helt gula och skabbiga och äckliga!! blä!!!)


själv skulle jag säga att jag lyckats jävlt bra hittills.

Godiset har jag inte rört :D,chipset har jag av misstag rörtmen inte ätit:P det var på provsmak på icaoch jag lyfte chipseet per atomatik hungrig som jag var(handla aldrig hungrig:P) hann stoppa mig när chipset var typ 3cm från läpparna:P,glass har jag bara käkat 1 gng en bit glasstårta men räknas inte som ett brutet löfte mamma frestade mig+att jag inte rört glass sedan dess.:P,kakor och bullar käkade jag nästan 1 om dan i början av januari men slutade i slutet av månaden har jag lyckats dra in på det oxå så det äter jag sällan nu:) typ om vi är på hotellet och vi får efterrätt äter jag då:( det går tyvär inte att motstå resturangdesserter.nyttig mat har oxå gått bra käkar inte hamburgare elr pizza elr annan skräpmat så länge jag inte blir bortbjuden på det men dåtarjag bara extremt lite och har käkat innan ist. bröd med mjöl i har jag av nån annledning misslyckats med helt.käkar det som frukost 4/veckan som mest då ibland "bara" 2/veckan som frukost på hotellet får man oftast vitt bröd med smör,ost och skinka har man tur får man sallad och tomat/gurka till. sedan blir det alltid bröd till lunchen på hotellet då tar jag minst 1 max 2 sen när jag kommer hem mellanmål 2 mackor elr havregryn och frass+yogurt sen efter middagen om man blir hungrig igen vilket ofta händer, 2 mackor till.

HJÄLP!!!

jag har mackberoende!!!!

det värsta är att mackorna innehåller så mkt socker men det gör yogurt och musli med!!! jag inte villket som är bäst. jag är jätteförvirrad.

men försöker käka frukost,lunch, mellenmål, middag kvällsmål(inte allt försent och ibland bara frukt beror på hur hungrig jag är)

poppcornlöftet har funkat bra, alkoholen och läsken oxå men fortfarande vet jag inte om jag äter rätt har ibland hört att man inte ska äta mellanmål och bara mat och ibland har jag hört att man ska äta mellanmål så att man inte äter så mkt till de stora målen. Ät lite men ofta som min farmor sa och min kompis som hastigt gick ner i vikt rätt mycket för ett tag sen sa till mig och dem är sånna personer som allti har rätt i allt så jag litar på dem.

sen har jag inte lätt att dra ner på matätandet när mamma gör såååå god mat och hotellet är ju resturangmat som man får äta. Men dem senstse gångerna på hotellet har jag lyckats bra på att dra ner på portionerna.

jag tror att det är pga hotellet jag har gått upp så hastigt i vikt. Jag menar om man är i köket då småäter man ofta(har slutat med det oxå) sen är det frukost som jag nu senare gånger försökt äta hemma (gröt då) men vi får inte lunch där förns typ 14.00 så gapet däremellan blir för långt och om man är i köket börjar man 8.00 det innebär för mig som tar buss på morronen att jag käkar kl 6:30 och sen inte ska käka något förns 14.00 (ca 4 timmar mellan målen ska det vara) alltså ska jag inte äta något på 8 timmar men då blir problemet att jag käkar förmycket när jag väl får min lunch, och käkar jag bådeoch så blir det för många mål den dagen men det är väl det enda valet jag har. i serveringen börjar vi ofta innan kl 10:00 så då kan jag käka hemma :) gröt med äppelskivor och svartvinbärste till det :D(druckit sjukt mkt te senaste vecklorna:P)


2)tränar fotboll 2 gånger/veckan och gymmar 1gng/veckan. sen framåt maj ska jag börja motionssimma igen 2gng/veckan. försöker gå/springa min runda de dar jag inte har fotboll.

går i tankarna att köpa gymkort oxå men frågan är om jag hinner med det har ju läxor oxå och iom att matchsäsongen börjar om ca en månad kommer jag träna fotboll 3/veckan och minst en egen fotbollsträning/veckan.

känner att detta borde räcka men tydligen inte!!!



men man får väl vänta och se precis som allt annat i livet:(



ha en fin dag alla:)

Presentation


jag är en djupt ytlig person :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards