remembermydays

Alla inlägg under mars 2011

Av l berg - 25 mars 2011 15:26

halu!


åkte med mamma till skolan idag. när jag kommer dit säger en lärare att min lärare jag ska ha e sjuk.

IGEN!

3dje gången i rad!

så jag satte mig och pluggade på naturkunskapen tsunamin i japan istället, skönt att ha gjort den uppgiften.

jag fick tips av eva om sommarjobb på ven. det var ett fik där som ville ha 3-4 st sommarjobbare :) så jag fick nr så ska jag ringa så fort jag e hemma:)

sedan kom emelie och vi bestämde oss för att sticka till stan och ta nåt att äta där.

vi gick in på esspresso house och tog vars en scones till den tog jag såklart en chailatte :)

sen gick vi in i affärerna och kolla lite.

jag hitta en sommrig vit tunika och en kofta på ginatricot. värsta fyndet det gick tillsamans på 200kr :) så nu ha man lite mer sommarkläder :)

så nu sitter jag och kollar studentklänningar på tradera:  


caio!

Av l berg - 24 mars 2011 21:12

hejsan


förlåt att jag inte skrivit på ett tag nu men jag har haft en del för mig.



idag på morgonen fick jag ett sms av ella att hon inte skulle till skolan så det fick bli hemstudier idag, typiskt och jag som hade fixat mig. Alla vet ju hur mycket man jobbar när man är hemma:/

fastän jag verkligen hade behövt jobba med projektarbetet så gjorde jag ju såklart istället kollade jag på min favoserie everybody loves raymond och efter det började rachel ray det såg jag oxå.

sedan satte jag på datorn och kollade lite väskor och skärmskydd till iphonen på blocket. men jag vågar inte köpa jag e alldles för rädd att bli lurad.


sedan gjorde jag mat chili och vitlöksmarinerad kyckling med risotto á la lana :P

 


efter det damsög jag och gjorde rent i huset snäll som man ju är. jag var tvungen att ta fram epilatorn också och köar lite med den inför den stora helgen nu på lördag med jocke ;) hoppas bara att jag blir av med munblåsan innan det :(

sedan skyndade jag mig till bussen som jag precis han med till fuegon som jag lovat ello.

den var rättså ansträngande faktiskt.

vädret idag var jätte fint med solsken och 10 grader. det har varit varmt nu de senaste 3 dagarna och jag hoppas att det hålle i sig.

när jag kom hem från träningen så åt jag mat...kyckling igen typiskt :P

nu ska jag försöka söka lite jobb. hitta precis att rusthållargården sökte personal. jag blev arg när jag såg annonsen i och med att dem faktiskt lovat att dem skulle kontakta oss!!!:@



hörs imorn och då är det hårt arbete som gäller!!!

 

Av l berg - 18 mars 2011 10:48

Idag när jag vaknade o kollade ut hade det snöat! Nej jag vill ju ha hit våren tänkte jag och min andra tanke var övningskörningen, det skulle jag aldrig klara av om det var halt!  Sedan skjussade mamma mig till skolan där jag stanna i bara 20 minuter o hade barteknink för att sedan ta bussen till um o få reda på vad det e som händer med mig i och med att jag inte haft nån mens på över ett år. Han sa att han trodde det berodde på viktminskningen och trodde att jag behövde sparka igång mensen genom att ta tre ppiller om dagen i en vecka och därefter strunta i sockerpillerna. Jag känner mig osäker men jag tänker i alla fall prova det. Han sa att om det inte hjälpte skulle jag höra av mig igen. Nu sitter jag hungrig som bara den  och med huvevärk. Efter skolan blir det lödde o lämna cv till veromoda eftersom det inte blev av igår! Ska oxå försöka hitta något att ha på mig ikväll för då blir det utgång i hbg med Ella o tjejerna:D ska försöka att inte dricka så mycket men det e alltid svårt o låta bli drickan när man festar med Ella...

Av l berg - 18 mars 2011 10:33

Idag skulle jag ha fixat allt med jobb o liknande men såklart blev det inte av. Jag skulle lämna mitt cv till veromoda i lödde men bussen körde ju såklart förbi så där stod jag kall och sminkad i mina converse. Jag ringde mamma o hon fick hämta mig. I bilen sa jag att jg skulle ringa Coopchefen och typ bara fråga om mitt cv kommit fram och om han var intresserad. Mamma rådde mig att inte ringa på måndagar och fedagar o dum som jag e tänkte jag ju att det var fredag:( hursom så började vi snacka om övningskörning o jag kom på att mamma hade sagt att vi kunde börja lite smått fastän inte jag fått tillståndet. Och Oh My god det var det roligaste och läskigaste jag gjort sedan jag provade utförsåkning för första gången! Sedan åkte vi o hämta Filip o cici o sen kom jag hem och då fick jag sms av Micke han hade frisknat till och ville träffas så vi stämde träff nu på lördag. Puh vilken dag!

Av l berg - 16 mars 2011 08:16

Vaknade dödstrött på morgonen! Jag fick åka med mamma. Idag har vi bara två lektioner estet o religion. Det hände världens grej igår.... Jag o emil bestämde att vi skulle träffas nån gång nästa vecka;) ahhhh!!!! Ska träna medel och step passen idag. Hoppas det går bättre än fuegon igår:)Caio!

Av l berg - 15 mars 2011 12:32

Vaknade idag som vanligt men med träningsvärk. En skön känsla enligt mig:) jag la mig typ 1 igår och det var lite väl sent men ändå 1 timme tidigare än i förrigår. jag snackade med Emil igår och så glad han kan göra mig;) på bussen på väg till skolan träffade jag på Birgitta o hon pratade om nån la storytelling där man kunde göra filmer. Ska höra med ella om det kan vara intressant för vårt projektarbe. Det e ju ett bra sätt att redovisa på o tar bara ca 5 gånger att göra och höjer säkert ens betyg. våran natukunskapslärare var sjuk så det blev ingen redovisning o tur var det för jag kan inte texten utantill än! så det blev till att kolla på en film istället. Det e så tråkigt med carbon footprints. Fast sen måste jag göra den andra läxan vi fick om nån tsunami. Nu sitter jag här med linn o Ella igen har ätit lunch som var helt ok. Det blev spräckande fisk, kokt potatis och halladalla sallad så nu luktar jag skräp runt munnen. Efter skolan ska jag till citycross o handla rågbröd sen ska jag träna med Ello.

Av l berg - 14 mars 2011 12:09

Idag gick jag upp och fick skjuss till skolan. När jag kom till skolan fick jag reda på att våra lärare var sjuka= inga lektioner. Men jag o Ella får ändå göra klart våran naturkunskapsuppgift. Skulle träffa Micke idag ju men han skrev att han inte kunde för han Hade feber. Men sen skrev han att vi ändå kunde träffas nån gång i veckan istället. Så nu sitter vi här o snackar om killar: jag Ella o linn. Men hursom så ska jag o Ello träna kick n box för första gången ikväll. Ska höra med Ella om jag o hon kan sticka hem till henne o va. I vilket fall som så måste jag köpa mer keso o rågbröd till frukost!Caio

Av l berg - 13 mars 2011 20:22

Vaknade med huvevörk och ett leende på läpparna idag. Micke bjöd ut mig på dejt! Fast jag hade gett upp hoppet om han för att han aldrig hörde av sig. Men vi hade ett snack och på torstens och han skulle följa mig till bussen. Sedan kysstes vi! Han gick ut o rökte o sa att han skulle komma tillbaka. Jag väntade ett bra tag tills han kom, men då gick han upp på övervåningen. Jag väntade ett bra tag på att han skulle tillbaka när han inte gjorde det bad jag Ello gå upp o kolla vad han gjorde. Han pratade med en annan tjej! Jag tänkte att fan jag skulle tatt christoffer istället(han som ville ha upp mig på dansgolvet. Fast det ville jag inte i o med att jag körde vitt) det fick bli Ello och Sofie som följde mig till bussen istället och jag sa att det var första o sista gången jag körde vitt! När jag kom hem o hade duschat o käkat ringde Micke och bad om ursäkt för att han inte kommit tillbaka. Han sa att han gått upp men han sa aldrig att han snackade med nån annan tjej. Men hursom så frågade han om vi skulle hitta på nåt:) så vi ska hitta på nåt imorn:D hursomhelst så käkade jag min vanliga nyttighatsfrukost rågbröd, smör, keso, tomat och paprika samtidigt som jag kollade på alla älskar Raymond. Sedan åkte vi till linda och Mats och åt lax. till efterrätt kladdkaka :D nu sitter vi här och snackar:) längtar till imorn. 


Caio!

 

Presentation


jag är en djupt ytlig person :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards