remembermydays

Alla inlägg under mars 2010

Av l berg - 21 mars 2010 19:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 13 mars 2010 23:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 13 mars 2010 22:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 6 mars 2010 17:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 4 mars 2010 00:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av l berg - 3 mars 2010 15:51

sådär hemma från praktiken nu. har varit på gullstran och jobbat i köket.

dagen började med att jag försovit mig 50 min vaknade 06.50 så jag hann inte laga nån gröt ellr sminka som jag tänkt utan jag kastade istället i mig en grov dubbelmacka med smör och gurka.

sen stack jag till bussen 07.15(fast den kom sent som vanligt 07.19) som jag hann med precis,tur!^^'

sen gick jag av vid vilan och gick till selma och tog tvåan därifrån 07.38

den var helt smockfylld.

Träffade Elin jc på bussen.

när vi kom fram visste vi inte hur vi skulle komma in för dem har ju stängt huvudentrén där man kommer in i matsalen och även receptiionen där man frågade om hjälp var i den delen.

så jag kom på och tänka på den vägen man allti tog när man hämta proviva efter träningarna på fotbollsgymnasiet.

det var sjukt kallt att gå och det blåste så man  fick tårar i ögonen.

vi gick in den vägen och dem visade oss var vi kunde byta om.

sen visade dem oss runt och sen fick vi börja knäcka 250 ägg till en fläskpankaka.

när vi va klara med fläskpankakan fick vi börja göra remouladsås och sen blev det fritt att kasta i lite vad man ville när vi skulle göra kycklingröra till bauguetterna till cafeterian.

vi kastade i matyogurt för gräddfilen var slut och tog i majonäs och hackade röd paprika och purjolök och sen krydda vi: franska örter, sop, paprika pulver,curry, chilli. och sen hade vi i kycklingen då.


sen var det mat:D det fasns en hel del att välja mellan

1 korv.

2 ris och kycklinggryta.asgo:)

3 fläskpankaka med lingonsylt.

och salladsbuffen då såklart som bestod av

1 rivna morötter

2 vitkol med paprika m.m

3 vitkol med äpple m.m

4 vanlig riven isbergs och tomat.

och så fans det såklart färskt bröd och knäcke.

jag fylde halva tallriken med sallad mest kolen och sen tog jag en tunn skivca bröd med smör och sen tog jag extremt lite fläskpankaka och lingonsylt som jag ioförsig lämnade:P sen tog jag kycklinggryta och ris på typ en 1/4del av tallriken och vatten till maten:/

sen fick vi sjukt go kladdkaka för det var en i personalen som skulle sluta. med grädde fast grädden skippade jag och kaffe till det, svart.

sen började jag snacka med elin om praktiken vet ej om det blir operakällan eller örenäs:s

så kom jag fram till: varför inte den restaurangen i gtb på avenyn och bo hos ripa:D:D:D:D:D

hade ju vart sjukt kul och enkelt att ta sig hem på helgerna ju:D

får väl ta och snacka igenom det ikv med mamma.

pappa som varit i trollhättan och kollat lägenheten i två dar nu kommer förästen hem ikv så man kan ju snacka med den kloke oxå.

det som går runt i skallen just nu e om jag väljer örenäs kan jag ju få jobb där och det e ju sjukt nära hem och man får nog göra mer där och lära sigmer än tex operakällarn där allt måste vara precis och perfekt iom att där e sån stil och klass men o andra sidan om man väljer operak har man ju asbra merit och kan skriva i det i sitt cv sen om man söker jobb antar att det lyfter en sjukt mkt om man skriver man jobbat 16veckor i operakällarn:s

men antagligen får man inte göra så mkt där:(


i alla fall efter mat och snack fick vi städa matsalen jag moppade och sen fick vi gå hem och när vi kom ut:

HERRE GISSTANES VILLKET HÄRLIGT VÄDER!!!!!!

solen sken så pass att man för förstagången på vintern inte behövde mössa eller vantar:D

elin va röksugen men hade ingen tändare och min buss hade jag precis missat så vi gick till kinesen på netto och hon köpte tändare sen vid sandvången skildes vi åt och jag gick snabbt upp till fabriken och gick in på friskis och svettis och kollade deras gym och annat och det var ju sjukt fräcsht iom det var nybyggt men när jag kollade gymmet så fanns det inga magövningar som jag ju igentligen e ute mest efter:( det fan väldigt många bröst och ben övningar:/

synd.

det får väl bli till attmotions-simma.

sen sprang jag till busshållsplatsen jag trodde jga miossat bussen men den gick inte förns om 5 minuter:D

sen kom jag hem och satte på datorn och shit så snabbt den går nu efter rensningen igår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


sen blir det väl rensa datorn lite till, installera det nya mcaffe virusskydet 600 spänn!!! asdyrt ju men e man rädd om datorn som man köpt själv och är väldigt breoende av så e det väl lika bra med rejält virusskydd:/sen avinsalera alla dem andra 3 virusskyden som e ute i datum:P

sen kolla billigast iphone och när jag ska köpa/har råd till en:/

sen läxa har ju köksprovet imorn och e inte klar med varken uppsatsen eller boken i svenskaB (david copperfield)

sen har jag historia instuderingsuppgifter att jobba med för jag ska ju inte vara med på indval på fredag för jag ska vara i köket med italienskt tema måste plugga på den menyn oxå:S

sen har jag sammhällsuppgift att jobba med men den e d lungt med:P


sen om jag hinner blir det träning med laget på la ip.


ha det....

Presentation


jag är en djupt ytlig person :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards