remembermydays

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

första inlägget

Av l berg - 6 februari 2010 17:57

jaha...första inlägget då....

dagen idag:


vakna i klubbstugan hade sovit över där sen igår.

Det var helt sjukt kallt hela natten.vaknade flera gånger för att jag frös. första gången jag vaknade (typ kl3) så var jag så trött men orkade inte röra mig, lat som man är, så jag somnade om igen. andra gången satte jag på mig en kofta oåvanpå pyjamas-skjortan.

Men det var tydligen inte tillräckligt för jag vaknade en tredja gång oxå och då satte jag på mig min vindjacka och joggingbyxerna ovanpå pyjamasbyxerna men då var det försent för hann inte sova länge föränn det var dags att stiga opp.

Det fanns mer att välja på till frukost än vad jag räknat med.

Jag tog annanasyogurt med musli och en skalk med smör och gurka och så te till det såklart.

Jag blev faktiskt mätt på det men sen blir man ju så sugen när man ser alla andra som mumsar i sig macka efter macka.

Så jag tänkte "jaja jag kan ju ta en liten skalk till" men som ni säkert gissat så blev det mer ändå....jag tog en portion jordgubbsyogurt och musli till....mådde inte bra efter det. jag menar magen var det inge fel på men samvetet :/


efter frukosten var det dags att packa ner det sissta och som vanligt fick jag inte plats så det fick bli med våld.

sen var det mig själv jag skulle göra iordning tandborstning,fotbollsutrustningen och sånt grejs.


sedan bar det av till exan och träningsmartchen där mot/med f16+damA gick helt ok.

det var askallt i början. igentligen var det bara 2-3 minus men som vanligt så blåste det så man blev extra frusen. efter bara 10 minuter hade jag ingen känsel i mina tår, fötterna kändes som istappar som skulle gå i tusen bitar om jag sparka på bollen. och jag kände absolut inte för att ta av mig jackan och mössan men vad hade man för val? så när jag tog av mig kom jag att tänka på att jag inte hademed mig träningsmössan så jag fick andvända min in-case-of-hairkatastrof-mössa.vek typ upp kanterna.

vi skulle spela 3x25minuter och det verkade helt ok.

så började jag värma upp och tillslut lyckades jag klämma ur mig lite värme.


så delades vi in i lag(jag på topp som vanligt) och kom änkligen igång och det gick förvånansvärt bra med tanke på mitt uppehåll i fotboll sedan november(bl.a. p.g.a kassa knän).

men som vanligt blev det inga mål från min sida även om det var nära flera gånger :(

men fick en komentar att jag verkade blitt snabbare, själv tror jag det var för att solen tittade fram. jag blir alltid på så glatt humör och så får man liksom extra energi då.


efter dem första 25 så har jag fortfarande mycket kraft kvar i kroppen och är riktigt springsugen. Men så får jag såklart ett stenhårt skott på hakan(tänkte ta emot med bröstet men gick inte så bra,får nog träna extra på det) och känner direkt vilken himla huvevärk jag fick. Min tränare som dömde matchen,robban, sprang fram och frågade hur det gick men jag hade så ont att jag inte kunde svara. han kollade och sa "ja du e lite röd på kinden"

när 3x25 minuter gått så började jag känna av skavsåren jag haft i typ 3 veckor(helknäppa fötter som får "inre skavsår". har haft skor som klämt på senan på bakfoten lite för mkt antagligen och fast jag hade compeed så gjorde det ont:s) iaf så vill våra tränare ha en halvlek till vilket skulle bli en plåga för mina fötter.

resten av matchen försökte jag fokusra på annat än skavsår,huvevärk elr att käken gjorde ont så fort man andades med öppen mun.

jag försökte fokusera på att verkligen trycka upp så att jag fick in ett offencivt tänkande,gå in med kroppen, hitta positioner och inte stå i skugga. Men det var riktigt svårt och lyckades/vågade inte riktigt ge allt men gjorde så gott jag kunde.


efter matchen åkte vi hem till g-löv och mamma kolla på kinden och sa att den var svullen :s

jag tog en ipren och gick in i duchen ohhhhh så härligt det är att änkligen vara hemma, inne, ifrån kylan.

packade upp, käkade wok med ris och nu macka och sen mina kära läsare blir det cider,frukt,nötter,torkad frukt och melodifestivalen!!!!(tror hon jessica vinner) det är fint att vara nyttig och skippa godiset;) ......................................  elr nä det SUGER!!!!!

men ska man va fin får man lida pin även om jag tycker jag lidit tillräckligt :( :P


p.s fundera på att köpa gymkort på friskis

riktigt bra priser faktiskt:)D.s



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av l berg - 5 april 2011 00:04

Idag var bara ytterligare en tråkig dag i skolan men med lite goda nyheter:) Jag fick ett mobil samtal av Claes o han fråga om jag ville sommarjobba i Arild så sa jag att jag skulle höra av mig när jag visste säkert hur och när jag jobbar på ven. Jag...

Av l berg - 4 april 2011 08:37

Pluggade som 17 hela dagen och blev helt klar med religionsuppgiften som jag för tredja gången gjort om! jag blev halvklar med ansvarsfull alkoholhanteringen. Sedan duschade jag o la mig så hela dagen idag va typ helt onödig:(...

Av l berg - 3 april 2011 00:01

Idag gick jag o min kära mor o handlade. Först på väla där jag köpte skydd till min iphone på Kjell o Co. Och så kollade vi ju balskor meningen va ju att vi skulle lämna in klänigen för att sys upp idag men så blev det icke! Jag hittade ett par på sk...

Av l berg - 25 mars 2011 15:26


halu!   åkte med mamma till skolan idag. när jag kommer dit säger en lärare att min lärare jag ska ha e sjuk. IGEN! 3dje gången i rad! så jag satte mig och pluggade på naturkunskapen tsunamin i japan istället, skönt att ha gjort den uppgift...

Av l berg - 24 mars 2011 21:12

hejsan   förlåt att jag inte skrivit på ett tag nu men jag har haft en del för mig.     idag på morgonen fick jag ett sms av ella att hon inte skulle till skolan så det fick bli hemstudier idag, typiskt och jag som hade fixat mig. Alla vet ...

Presentation


jag är en djupt ytlig person :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards